A PlayStation nem az Xbox, hanem a PC riválisa akar lenni


A PlayStation Meeting után a Andrew House elég magabiztosan nyilatkozott a PS4 Pro piaci szerepét és a 4K-s Blu-Ray funkció hiányát illetően is.

Az utóbbi három évben tetemes előnyre tett szert a PlayStation 4 az Xbox One-nal szemben, így a PlayStation Meetingen nem alaptalan magabiztossággal leplezte le a Sony a generációváltás nélkül érkező újdonságait. Andrew House ezt követően hasonló büszkeséggel nyilatkozott a PS4 jövőjéről a Guardiannek.


A Sony Interactive Entertainment főnöke szerint egyáltalán nem baj, hogy a konzol 4K-s Blu-Ray támogatás nélkül jelenik meg és ez valószínűleg a későbbiekben sem fog változni. Szerinte ugyan a játékok miatt teljesen nem akartak eltávolodni a lemezes tartalmaktól, úgy gondolják, a videók tekintetében rohamléptekkel haladunk a streamelés túlsúlya felé, így ők is inkább ezt támogatják, ahogy azt az előadás során is kiemelték. De ezúttal a versenytársak és a Project Scorpio emlegetésével sem lehetett megbolygatni House nyugalmát.

Elmondása szerint az erősebb PS4 megalkotásakor egyáltalán nem a Microsoft felturbózott konzoljára akartak válaszolni: „Mikor megalkottunk a PlayStation 4 Prót, még egy szó sem hangzott el a Project Scorpióról. Úgyhogy ezúttal semmiképp sem mondanám, hogy mi reagáltunk volna” – mondta House, miután kiemelte, hogy piacvezetőként nem volt szükségük arra, hogy a Microsoftot hajszolják. Sőt, amint kifejtette, inkább attól féltek, hogy a PC javára veszítenek el jó néhány vásárlót.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=kgWM0e6D9dM]

„Láttam néhány adatot, ami nagy hatással volt rám.  Azt mutatták, hogy van egy esés a konzolciklusok közben, amikor azok a játékosok, akik a lehető legjobb grafikai élményt akarják, elkezdenek a PC felé vándorolni, mert ezt nyilvánvalóan ott találhatják meg. Ezeket az embereket akartuk megtartani úgy, hogy a legjobbat és a legmagasabb teljesítményt nyújtjuk nekik. Ezekből a gondolatokból született végül a PlayStation 4 Pro és az a szemlélet, hogy alapvetően a grafikán keresztül kezdtünk a játékok javításához”

– fejtette ki a SIE vezére. Persze a teljes PC-s élményhez hiányzik még néhány dolog.

Mit gondoltok, jelentős számú játékost tudnak így a PlayStation 4 mellett tartani?


Szólj hozzá!